Spring over
⬇️ Lave priser og lave biler - 10% på coilovers ⬇️
FrostyCool 12a köldmedium
FrostyCool 12a köldmedium
FrostyCool A/C System Dry
FrostyCool 12a köldmedium
Instagram banner

FrostyCool 12a kølemiddel

Udskiftning i HCF R-134a og CFC-R12-systemer
Artikel nummer: FC12A

FrostyCool 12a er en blanding af miljøvenlige kulbrinter.

Vis pris historik
Bestillingsvare | Sendes i løbet af 10 arbejdsdage
Checkmark60 dages åbent køb på lagervarer
CheckmarkOver 100.000 tilfredse kunder
CheckmarkSuperhurtig levering
CheckmarkSupport der hjælper dig
Trygg e-handel

Trygg E-handel

Vi er certificeret med Trygg E-handel

FrostyCool 12a forlænger klimaanlæggets levetid takket være et lavere arbejdstryk, og det fungerer med de fleste smøremidler til klimaanlæg, pakninger, slanger, kompressorer og o-ringe.
FrostyCool 12a erstatter R134a og R12 som et naturgasbaseret kølemiddel, der ikke er ozonnedbrydende og har et lavt globalt opvarmningspotentiale (GWP). Så du kan foretage dit køb med god samvittighed og undgå CO2-kompensation denne gang.

Her kan du se, hvordan du selv fylder kølemiddel på dit klimaanlæg:

 

1. Sørg for at kende din bils påfyldningsmængde og gastype, skiltene kan findes i motorrummet eller i bilens instruktionsbog. Hvis din bil bruger R1234yf, skal du bruge Frostycool 12a-YF i stedet.

Husk, at Frostycool er meget effektiv, og at genopfyldningen kun er ca. 35-40% sammenlignet med R134a og R12. En dåse med 170 gram FrostyCool 12a-YF svarer til ca. 420 gram HFC-R134a og ca. 470 gram HFC-R12.

2. Find lavtryksporten på bilen, som sidder mellem kompressoren og torpedovæggen på det tykkere rør. Skru plastikdækslet af, som skjuler ventilen. Tag quick-connect-slangen ud, og drej hanen mod uret, så nålen ikke punkterer dåsen. Tilslut dåsen til slangen, men flyt ikke hanen i denne position! Tilslut derefter lynkoblingen til lavtryksporten på bilen (lynkoblingen passer kun på lavtryksporten, så der ikke sker nogen forveksling).

3. Start bilen, og sæt AC-regulatoren på max og blæseren på max. Aflæs trykmålerens skala for at se, hvad systemtrykket er, og om du har brug for at fylde systemet op.

4. For at fylde op skal du dreje hanen med uret så langt som muligt, så dåsen punkteres, og derefter dreje hanen i den modsatte retning for at åbne, nu skal du mærke, at kølemidlet begynder at strømme ind i systemet, og trykket på trykmålerens skala stiger. Fortsæt med at fylde systemet, indtil kompressoren starter, og tøm dåsen for indhold. Luk hanen på dåsen.

Trykmåleren skal vise mellem 25-45 psi på skalaen, når systemet er fuldt.

Ved en udetemperatur på 20 °C, med kondensatorventilatorerne kørende og motoren ved 1500 o/min, bør det endelige tryk være omkring 30 psi.

Pas på ikke at overfylde systemet. Ved 60 psi kan kompressoren blive beskadiget.

5. Mål temperaturen på luften i bilens udstødningsrør, den skal nu blæse koldt.

Kør klimaanlægget på maksimum i ca. 5 minutter, så systemet stabiliserer sig, og kølemidlet cirkulerer i systemet, og aflæs manometeret igen.

6. Sluk for bilen, afbryd lynkoblingen, og sæt beskyttelseshætten på lavtryksporten.

7. Dæktest køretøjet igen for at sikre, at alt er tæt i systemet.

 

Dit køretøj er nu fyldt med miljøvenlig gas fra Frostycool.

Når du bruger FrostyCool AC Stop Leak eller FrostyCool AC System Sealer, skal bilen køre i 45 minutter efter påfyldning, så kølemidlet og tætningsmidlet kan cirkulere, blødgøre o-ringene og tætne eventuelle lækager.

Påfyldning af brændstof bør udføres af en certificeret fagmand. 

Tilbehør