Spring over
🔥15% rabat på ALLE griller🔥

Kundeservice


  • Kontakt

Handelsbetingelser

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på www.scstyling.dk. Siden ejes og drives af:

Scandinavian Car Styling AB

Organisationsnummer. 556669-1605

Libro Ringväg 29A

752 28 Uppsala

Sverige

Kontaktoplysninger: Tlf: 46 97 53 06 E-mail: info@scstyling.com

Postadresse i Danmark (Ikke returadresse):

Scandinavian Car Styling

Livjægergade 17B

2100 København Ø

Betaling

Læs mere om betaling her.

Alle priser er angivet i DKK og er inkl. moms.

Levering

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark. Vi leverer ikke til Færøerne eller Grønland.

Varerne leveres 3-7 hverdage efter bestilling. Lagervarer som bestilles på hverdage inden kl. 13 afsendes normalt samme dag. Bemærk at varer, som er specielt tilpassede / producerede ud fra dine anvisninger, kan have længere leveringstid.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Bring Collect eller Express Home Delivery. Leveringsmetoden defineres på baggrund af pakkens størrelse og vægt, og kan derfor ikke vælges af kunden. Pakker med standardmål som vejer op til 20 kg sendes med Bring Parcel Collect, til nærmeste udleveringssted. Pakker med specialmål og som vejer over 20 kg sendes med Bring Express Home Delivery.

Fragtprisen afhænger af ordrens samlede størrelse og vægt og vil til enhver tid kunne ses i indkøbskurven. Fragtprisen ligger mellem 60 DKK og 699 DKK. Du vil modtage information og opdateringer om leveringen af din ordre via e-mail og/eller SMS fra Bring.

Fortrydelsesret

Hos Scandinavian Car Styling har vi udvidet din fortrydelsesret. Du kan derfor fortryde dit køb uden begrundelse inden for 60 dage. For forhandlervarer gælder 14 dages returret. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”.

Fortrydelsesfristen udløber 60 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Varer som er fremstillet efter dine specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg, som fx. solfilm skåret til din bilmodel, fælg-pakker og andre som er tilpasset efter dine specifikationer, er ifølge loven undtaget fra fortrydelsesretten. Hos Scandinavian Car Styling tilbyder vi alligel returret for sådanne produkter, dog vil vi kun tilbagebetale 75% af produktprisen for sådanne varer.

Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Vi anbefaler at du udfylder vores online fortrydelsesformular her: www.scstyling.dk/retur, hvorved vi vil fremsende en fragt-label, som du, mod betaling, kan benytte til returnering (se mere under punktet ”Returnering af varen og returomkostninger”). Benytter du dette link, kvitterer vi indenfor 2 hverdage for modtagelse af din fortrydelse via mail. Du kan også vælge at sende en e-mail til info@scstyling.com, hvor du oplyser, at du fortryder, eller benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den. Nægter du modtagelse eller undlader du at afhente ordren fra udleveringsstedet indenfor tidsfristen så den returneres, vil vi debitere et gebyr for fragt og håndtering på mellem 495-1495 DKK afhængig af pakkens størrelse og vægt.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen i originalemballage til Libro Ringväg 29A, 752 28 Uppsala, Sverige, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal selv betale for returnering af varen. Ved at benytte linket www.scstyling.dk/retur vil du få fremsendt en forudbetalt fragt-label til returnering af varen. Omkostningen for at benytte labelen afhænger af returpakkens størrelse og vægt. For returpakker med standardmål op til 20 kg er omkostningen 149 DKK. For større/tungere specialpakker er omkostningen 500-700 DKK. Returomkostningen vil blive fratrukket tilbagebetalingen.

Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Returvarer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder. Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Bemærkninger

Alle bildele/karosseridele leveres ulakerede. Lakeres produktet gælder fortrydelsesretten ikke længere og vil ikke kunne acceptere at modtage varen retur. Vi anbefaler prøvemontering af alle dele inden lakering eller anden form for modificering.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt. Navnlig hvis der er tale om transportskader beder vi dig venligst anmelde skaden til distributøren med det samme og samtidig orientere os. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid.

Vi henstiller til at du altid kontakter os fx. på info@scstyling.com inden evt. returnering af varen. Vi beder dig oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet gælder samt om muligt at sende billeder som understøtter din forklaring. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Aftales returnering af varen, send da altid varen forsvarligt emballeret, da du, trods evt. mangler, bærer risikoen for pakken/varerne indtil vi modtager dem. Er reklamationen berettiget, står vi for dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger, om muligt ved at sende en forudbetalt fragt-label til returnering af varen.

Bemærkninger

- Vi refunderer aldrig installations/monterings-omkostninger fra en tredjepart i forbindelse med en reklamation. - Desværre udløber garantien ved montering af Xenon i forlygter, da producenterne ikke godkender denne procedure. - Malingskader på grund af eksterne skader, såsom stenslag, gælder ikke som berettiget reklamation. - Hvis et dæk går i stykker, fordi dets dimension ikke er tilpasset kanten, såkaldt stretch, gælder dette ikke som en berettiget reklamation.

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@scstyling.com.

Øvrige vilkår

Visse varer i vores sortiment er beregnet til konkurrenceaktiviteter og er ikke godkendt til brug på offentlig vej. Vi fraskriver ansvaret for enhver form for skader, der kan opstå på et køretøj, en person eller andet i forbindelse med montering eller brug, og enhver negativ indvirkning på køretøjets sikkerhed, køreegenskaber eller garantiomfang. Kontakt os, ved tvivlsspørgsmål.

Tuning og trimkits

Alle trimkits og produkter, der har med bilens motor at gøre, kan muligvis påvirke fabriksgarantier og forsikring. Som forbruger er du ansvarlig for at sikre, at installationen udføres korrekt. Alle garantisager behandles af producenterne af produkterne. Scandinavian Car Styling AB fraskriver sig ansvaret for eventuelle fejl og problemer, der måtte opstå i forbindelse med/efter installation af trimkits og andre komponenter i motorrummet.

Garanti ved trimning: Læs mere her: https://www.bsr-tuning.dk/mere-information/machine_warranty

Vi refunderer ikke ekstraomkostninger fra en tredjepart i forbindelse med forsinket levering, såsom værkstedsomkostninger, leje eller lignende.

Billeder fra www.scstyling.dk må under ingen omstændigheder anvendes til kommerciel brug uden Scandinavian Car Stylings tilladelse.